5 motive sa participi la o sedinta de Air Yoga

May 31, 2016

 

 

Pentru inceput, ce este Air Yoga? 
  
Air Yoga este o practica aparuta recent si derivata din Aerial Yoga, ce a fost lansata pentru prima data in jurul anilor 2000 in New York si in care participantii folosesc in cadrul prosturilor un aerial cloth sau aerial swing, adica un hamac din matase, fara manere si de dimensiuni mai mari decat Yoga Swing-ul, hamacul folosit in Air Yoga. Amandoua tipurile de yoga se bazeaza pe un concept ce aduce impreuna posturi de yoga, pilates si gimnastica acrobatica, executate partial sau total in aer, insa in cazul Air Yoga, creativitatea pentru diversificarea posturilor si pentru mai buna tonifiere a bratelor si trunchiului este mult mai mare, datorita hamacului special Yoga Swing, ce include si 6 manere laterale, de 3 lungimi diferite.   
  
Pentru a intelege mai bine ce inseamna experienta unei sedinte de 60 de minute de grup, cu un instructor specializat, iata 5 motive pentru care inscrierea ta la un asemenea curs (cum este cel ce va incepe pe 14 iunie la clubul DanceRoom din Bucuresti), ar putea fi una dintre cele mai satisfacatoare experiente (urbane) pe care le poti avea, indiferent in care dintre situatiile de mai jos te afli: 

 

I) Nu ai propriul tau Yoga Swing acasa

 

Poate ca este prima oara cand auzi de Air Yoga si hamacul Yoga Swing, poate ca ai auzit deja si nu ai fost convins ca e ceea ce ai nevoie, poate ca nu ai gasit locul potrivit unde sa il montezi sau, de ce nu, poate ca asteptai prima data o sedinta de Air Yoga pentru a te decide daca merita sau nu sa achizitionezi propriul tau Yoga Swing. Indiferent de contextul in care te afli, iata ceea ce face sedintele de Air Yoga speciale:

 

1. Ai un sentiment activ ca te reintorci la bucuriile copilariei

 

Nevoia de joaca este una care ramane in interiorul nostru pe intreg parcursul vietii, mult timp dupa terminarea copilariei, insa de cele mai multe ori intr-o stare foarte latenta, deoarece in timpul vietii de adult rareori gasim contextul de a activa acele senzatii specifice copilariei. Ei bine, cu ajutorul claselor de Air Yoga, iti vei regasi propriul corp in posturi complet in aer, balansandu-te pe toate axele sau privind lumea cu capul in jos, ceea ce creeaza o reala bomba de bucurie copilaresca, la care nu vei regreta niciodata ca ai aprins fitilul, indiferent de varsta pe care o ai si care va reprezenta, surprinzator poate pentru unii, unul dintre motivele principale pentru care vei dori sa reiei acesta experienta.

 

2. Iti maresti flexibilitatea si echilibrul intr-un ritm mult mai accentuat

 

Daca deja faci yoga, stii foarte bine ca anumite posturi, cum sunt cele care solicita mobilitatea soldului sau retroversia coloanei vertebrale, implica un progres mai lent, in care de multe ori simti nevoia unui ajutor din exterior pentru a face acel pas inainte. In timpul sedintelor de Air Yoga, vei parcurge numeroase posturi specifice de yoga, insa adaptate asa incat sa te ajuti cat mai mult de proprietatile Yoga Swing-ului in depasirea limitelor actuale ale propriului tau corp si a-ti imbunatati in acelasi timp posturile clasice de yoga la care intampinai dificultati.

 

In cazul in care echilibrul era una din partile problematice pentru tine, afla ca intr-o buna parte din timpul sedintelor de Air yoga, acesta va fi dus la un cu totul alt nivel, prin eliminarea oricarui punct fix de sprijin, ceea ce te va provoca sa iti controlezi mult mai bine corpul. Asta inseamna, printre altele, ca odata revenit la sol, posturile vechi de echilibru vor deveni mult mai simplu de executat, ca sa nu mai vorbim de avantajul pe care il vei avea in alte sporturi ce implica o componenta de echilibru, precum si de preventia accidentarilor, care scade exponential odata cu cresterea flexibilitatii articulare si a echilibrului general al corpului.

 

3. Iti dai seama ca te poti simti si tu ca un acrobat

 

Una dintre cele mai sigure cai de a-ti creste increderea in propiul corp este de a-l vedea realizand lucruri pe care nu ti-ai fi imaginat ca le poate executa. Am vazut cu totii spectacole de acrobatie, insa majoritatea dintre noi nu si-au imaginat niciodata ca ar putea face vreodata ceva asemanator. Este adevarat, ceea ce fac acei profesionisti este cu adevarat impresionant, iar scopul sedintelor de Air Yoga nu este acela de a te pregati pentru un interviu la Cirque du Soleil, dar elementele de gimnastica acrobatica incluse in timpul sedintelor, adaptate oricarui nivel, te vor face realizezi cu destula incantare ca si tu, chiar tu, poti executa multe posturi spectaculoase si cu destul de mare usurinta.

 

4. Iti tonifiezi intreg corpul

 

Partea foarte frumoasa la Air Yoga este ca de multe ori, nici nu realizezi cat de multe grupe de muschi lucreaza pentru a sustine o anumite postura! Asta tocmai datorita faptului ca eliminand partial, pana la total, punctele de sprijin fixe, corpul activeaza mult mai multe grupe de muschi pentru mentinerea echilibrului, in special acei muschi cu rol de stabilizare, mai greu accesibili prin alte tipuri de exercitii.

 

5. Iti detensionezi coloana vertebrala mai mult decat ai facut-o vreodata

 

Munca de birou, sportul, postura incorecta a corpului din viata de zi cu zi, toate acestea isi pun amprenta asupra coloanei vertebrale, care isi pierde aliniamentul corect, precum si elasticitatea discurilor intervertebrale, care devin mai subtiri, rigide si tasate sub greutatea gravitatiei. Astfel, nervii invecinati pot ramane blocati intre discurile intervertebrale mult mai usor, creand in special acel disconfort lombar si cervical, pe care cu totii l-am resimtit la un moment dat, ca sa nu mai vorbim de herniile de disc. Antiinflamatoarele, masajele, fizioterapia, au tote limitarile lor, fie pentru ca nu trateaza decat efectele, fie pentru ca nu rezolva decat partial cauza, care este aliniamentul corect al coloanei, elasticitatea discurilor intervertebrale si tonusul musculaturii care sustine coloana vertebrala.

 

Prin posturile de inversie practicate in timpul claselor de Air Yoga, se exercita o forta de tractiune care actioneaza exact asupra coloanei vertebrale, creand cea mai intensa elongatie posibila a coloanei, niciun alt produs din lume in afara de Yoga Swing sau aerial cloth-uri, nemaireusind sa creeze un asemenea efect de eliberare. Acest lucru inseamna ca discurile intervertebrale primesc cea mai mare sansa cu putinta de a se regenera, de a se elibera de sub presiunea gravitatiei si de a-si recapata treptat aliniamentul corect.

 

Chiar timpul sedintelor de Air Yoga nu vei ramane decat rareori 7 minute neintrerupt inversie, acesta fiind timpul recomandat pentru o alungire coloanei, vei face acest lucru fiecare zi, acasa, odata ce vei decide investesti propriul Yoga Swing, pe care poti oricand sectiunea Shop, beneficiind si de discountul de 10% pe care il primesti daca ai un abonament lunar la cursurile de Air Yoga.

 

II) Ai deja propriul tau Yoga Swing acasa

 

Asa cum e normal sa incep, te felicit pentru faptul ca ai ales sa faci aceasta investitie in tine. Asta inseamna ca ai inteles foarte bine 2 lucruri: ce efecte extraordinare pe termen lung poate avea utilizarea sa zilnica, chiar si 7-10 minute, precum si faptul ca este un produs foarte adaptabil si versatil, pe care, daca nu doresti sa ti-l inslatezi acasa, il poti lua cu tine aproape oriunde mergi, in parc, la sala, sau chiar si in vacantele tale. Acum insa, poate ca te intrebi: merita sa participi, constant, la o sedinta de grup, sau ai putea face tu singur, propria ta sedinta de 60 de minute de Air Yoga, daca tot ai invatat cateva miscari? Ei bine, iata cele mai puternice motive pentru care da, merita:

 

1. Esti constrans sa iti aloci timp pentru tine

 

Un motiv foarte simplu, pe care il stim cu totii din atat de multe contexte, dar unul atat de important si alunecos, incat nu pot sa nu il mentionez. Este exact aceeasi problema care se aplica la multe alte tipuri de activitati pe care ne propunem sa le realizam singuri, cu ar fi fitnessul acasa: din pacate, nu prea se intampla. Participand la o sedinta de Air Yoga, esti sigur ca iti oferi, cel putin saptamanal, ocazia de a-ti supune corpul si mintea la 60 de minute in care parcurgi un program structurat, coerent, care iti garanteaza ca de pe-o sedinta pe alta iti maresti limita de flexibilitate, mobilitate, echilibru si capacitate de a pune pauza gandurilor, prin tehnicile de respiratie si meditatie de la inceputul orelor.

 

Incercand sa faci asta singur, cel mai probabil te vei afla in situatia in care viata, imprevizibila, asa cum o stim prea bine dupa orele de birou, te va face sa intelegi ca proiectul tau, de altfel frumos, trebuie pus constant "in pending" pentru a face loc altor proiecte, aparent mai urgente. Daca nu ai facut-o deja, vei putea face in scurt timp o statistica si vei descoperi ca in medie, durata in care utilizezi activ Yoga Swing-ul tau este in mod realist, cateva minute pe zi: bifezi dimineata inversiile si cateva posturi de stretching, iar seara, daca mai e timp, pe cele de relaxare. Faptul ca iti dedici totusi acest timp zilnic, te pune deja pe o lista destul de scurta de oameni care in urmatorii cativa zeci de ani, vor putea zambi spunand ca si-au pastrat flexibilitatea spatelui si ca nu au trecut prin durerile cronice lombare si cervicale, care isi pun amprenta asupra a 75% din populatia adulta. Insa daca iti doresti progrese mai vizibile si rapide in flexibilitate, echilibru si tonus muscular, acelea nu vor veni decat printr-o mare coincidenta fara un antrenament intens, cel putin o data pe saptamana.

 

2. Inveti mereu posturi noi, pe care le poti exersa apoi acasa

 

Asa cum spuneam, Air Yoga este o practica noua, iar materialele disponibile online sunt semnificativ limitate. Vei gasi in mare posturi singulare, nu mai lungi de cateva minute, ceea ce inseamna vei avea nevoie de multa creativitate si timp petrecut cu Yoga Swing-ul tau pentru gasi elemente noi, pe care sa le integrezi in practica ta. Chiar daca ai exersat o serie de posturi in cadrul unei sedinte de grup, vei fi surprins acasa de de mult timp ai nevoie, de fapt, sa le repeti pentru reusi sa rememorezi cu relativa exactitate ordinea si tehnica posturilor, astfel incat sa finalizezi un program de chiar si cateva zeci de minute. Cel probabil, odata ajuns acasa de la curs, vei dori sa reiei doar acele posturi preferate pe care le-ai descoperit, pentru face progrese mai rapide in executarea lor. In timpul sedintelor de grup, cu un instructor, misiunea de a inova si coordona clasele ramane provocarea lui, iar tu te poti concentra pe ceea ce conteaza cel mai mult: progresul corpului tau.

 

3. Te asiguri ca ai un antrenament corect din punct de vedere tehnic 
  
Pe langa provocarea mentionata la punctul 2, legata de creativitate, este deosebit de important ca posturile executate de tine sa fie corecte din punct de vedere tehnic, astfel incat corpul tau sa nu fie supus unor tensiuni nenecesare, care pot cauza accedentari. Cunoasterea aliniamentului corect al propriului nostru corp este un proces care ia mult timp, iar in lipsa instructorului care sa se asigure ca pozitia corpului tau este una corecta (mai ales ca vorbim de asezarea corpului pe niste axe cu care nu este obisnuit in viata de zi cu zi), va fi de multe ori dificil sa iti dai seama, chiar daca ai reusit sa intelegi in mintea ta cum ar trebui executata o anumita postura,  daca ai o executie corecta.  
  
4. Ai un antrenament fluid, cu posturi adaptate nivelului tau de pregatire 
  
Unul dintre cele mai importante roluri ale unui instructor este acela de a crea un program structurat, coerent, ce include variatii ale posturilor astfel incat sa poata fi executate de oricine e prezent la clasa, astfel incat in final, toata lumea sa aiba parte de experienta asteptata. Pe langa confortul pur fizic, coerenta si succesiunea posturilor are marele avantaj de a folosi in mod inteligent musculatura corpului, astfel incat sa nu intervina suprasolicitarea, care poate impiedica buna functionare a practicilor viitoare.  
  
 5. Ai parte de incurajari si de asistenta specializata in executarea posturilor dificile 
  

Tindem sa omitem de multe ori importanta acestui aspect, insa neincrederea in fortele proprii este una dintre cele mai importante forte care sta in calea progresului nostru, indiferent despre ce arie a vietii noastre vorbim. Pe masura ce evoluezi in posturile tale, orice gram de incredere sau asistenta care iti este transmis sau oferit dinspre exterior se va dovedi de nepretuit, iar satisfactia de a-ti fi dus in final corpul acolo unde nu a mai fost niciodata te va face  dormi mult, mult mai bine. Pe incercate:) 

 

  
  

 

 

 

 

 

Please reload

Postari favorite

De ce principiul celui mai mic efort iti determina sanatatea pe termen lung

January 22, 2017

1/3
Please reload

Postari recente
Please reload

Arhiva
Please reload

Cauta dupa eticheta
Please reload

Urmareste-ne si pe:
  • Facebook Basic Square