5 motive sa participi la o sedinta de Air Yoga

May 31, 2016

 

 

Pentru inceput, ce este Air Yoga? 
  
Air Yoga este o practica aparuta recent si derivata din Aerial Yoga, ce a fost lansata pentru prima data in jurul anilor 2000 in New York si in care participantii folosesc in cadrul prosturilor un aerial cloth sau aerial swing, adica un hamac din matase, fara manere si de dimensiuni mai mari decat Yoga Swing-ul, hamacul folosit in Air Yoga. Amandoua tipurile de yoga se bazeaza pe un concept ce aduce impreuna posturi de yoga, pilates si gimnastica acrobatica, executate partial sau total in aer, insa in cazul Air Yoga, creativitatea pentru diversificarea posturilor si pentru mai buna tonifiere a bratelor si trunchiului este mult mai mare, datorita hamacului special Yoga Swing, ce include si 6 manere laterale, de 3 lungimi diferite.   
  
Pentru a intelege mai bine ce inseamna experienta unei sedinte de 60 de minute de grup, cu un instructor specializat, iata 5 motive pentru care inscrierea ta la un asemenea curs (cum este cel ce va incepe pe 14 iunie la clubul DanceRoom din Bucuresti), ar putea fi una dintre cele mai satisfacatoare experiente (urbane) pe care le poti avea, indiferent in care dintre situatiile de mai jos te afli: 

 

I) Nu ai propriul tau Yoga Swing acasa

 

Poate ca este prima oara cand auzi de Air Yoga si hamacul Yoga Swing, poate ca ai auzit deja si nu ai fost convins ca e ceea ce ai nevoie, poate ca nu ai gasit locul potrivit unde sa il montezi sau, de ce nu, poate ca asteptai prima data o sedinta de Air Yoga pentru a te decide daca merita sau nu sa achizitionezi propriul tau Yoga Swing. Indiferent de contextul in care te afli, iata ceea ce face sedintele de Air Yoga speciale:

 

1. Ai un sentiment activ ca te reintorci la bucuriile copilariei

 

Nevoia de joaca este una care ramane in interiorul nostru pe intreg parcursul vietii, mult timp dupa terminarea copilariei, insa de cele mai multe ori intr-o stare foarte latenta, deoarece in timpul vietii de adult rareori gasim contextul de a activa acele senzatii specifice copilariei. Ei bine, cu ajutorul claselor de Air Yoga, iti vei regasi propriul corp in posturi complet in aer, balansandu-te pe toate axele sau privind lumea cu capul in jos, ceea ce creeaza o reala bomba de bucurie copilaresca, la care nu vei regreta niciodata ca ai aprins fitilul, indiferent de varsta pe care o ai si care va reprezenta, surprinzator poate pentru unii, unul dintre motivele principale pentru care vei dori sa reiei acesta experienta.

 

2. Iti maresti flexibilitatea si echilibrul intr-un ritm mult mai accentuat

 

Daca deja faci yoga, stii foarte bine ca anumite posturi, cum sunt cele care solicita mobilitatea soldului sau retroversia coloanei vertebrale, implica un progres mai lent, in care de multe ori simti nevoia unui ajutor din exterior pentru a face acel pas inainte. In timpul sedintelor de Air Yoga, vei parcurge numeroase posturi specifice de yoga, insa adaptate asa incat sa te ajuti cat mai mult de proprietatile Yoga Swing-ului in depasirea limitelor actuale ale propriului tau corp si a-ti imbunatati in acelasi timp posturile clasice de yoga la care intampinai dificultati.

 

In cazul in care echilibrul era una din partile problematice pentru tine, afla ca intr-o buna parte din timpul sedintelor de Air yoga, acesta va fi dus la un cu totul alt nivel, prin eliminarea oricarui punct fix de sprijin, ceea ce te va provoca sa iti controlezi mult mai bine corpul. Asta inseamna, printre altele, ca odata revenit la sol, posturile vechi de echilibru vor deveni mult mai simplu de executat, ca sa nu mai vorbim de avantajul pe care il vei avea in alte sporturi ce implica o componenta de echilibru, precum si de preventia accidentarilor, care scade exponential odata cu cresterea flexibilitatii articulare si a echilibrului general al corpului.

 

3. Iti dai seama ca te poti simti si tu ca un acrobat

 

Una dintre cele mai sigure cai de a-ti creste increderea in propiul corp este de a-l vedea realizand lucruri pe care nu ti-ai fi imaginat ca le poate executa. Am vazut cu totii spectacole de acrobatie, insa majoritatea dintre noi nu si-au imaginat niciodata ca ar putea face vreodata ceva asemanator. Este adevarat, ceea ce fac acei profesionisti este cu adevarat impresionant, iar scopul sedintelor de Air Yoga nu este acela de a te pregati pentru un interviu la Cirque du Soleil, dar elementele de gimnastica acrobatica incluse in timpul sedintelor, adaptate oricarui nivel, te vor face realizezi cu destula incantare ca si tu, chiar tu, poti executa multe posturi spectaculoase si cu destul de mare usurinta.

 

4. Iti tonifiezi intreg corpul

 

Partea foarte frumoasa la Air Yoga este ca de multe ori, nici nu realizezi cat de multe grupe de muschi lucreaza pentru a sustine o anumite postura! Asta tocmai datorita faptului ca eliminand partial, pana la total, punctele de sprijin fixe, corpul activeaza mult mai multe grupe de muschi pentru mentinerea echilibrului, in special acei muschi cu rol de stabilizare, mai greu accesibili prin alte tipuri de exercitii.

 

5. Iti detensionezi coloana vertebrala mai mult decat ai facut-o vreodata

 

Munca de birou, sportul, postura incorecta a corpului din viata de zi cu zi, toate acestea isi pun amprenta asupra coloanei vertebrale, care isi pierde aliniamentul corect, precum si elasticitatea discurilor intervertebrale, care devin mai subtiri, rigide si tasate sub greutatea gravitatiei. Astfel, nervii invecinati pot ramane blocati intre discurile intervertebrale mult mai usor, creand in special acel disconfort lombar si cervical, pe care cu totii l-am resimtit la un moment dat, ca sa nu mai vorbim de herniile de disc. Antiinflamatoarele, masajele, fizioterapia, au tote limitarile lor, fie pentru ca nu trateaza decat efectele, fie pentru ca nu rezolva decat partial cauza, care este aliniamentul corect al coloanei, elasticitatea discurilor intervertebrale si tonusul musculaturii care sustine coloana vertebrala.

 

Prin posturile de inversie practicate in timpul claselor de Air Yoga, se exercita o forta de tractiune care actioneaza exact asupra coloanei vertebrale, creand cea mai intensa elongatie posibila a coloanei, niciun alt produs din lume in afara de Yoga Swing sau aerial cloth-uri, nemaireusind sa creeze un asemenea efect de eliberare. Acest lucru inseamna ca discurile intervertebrale primesc cea mai mare sansa cu putinta de a se regenera, de a se elibera de sub presiunea gravitatiei si de a-si recapata treptat aliniamentul corect.

 

Chiar timpul sedintelor de Air Yoga nu vei ramane decat rareori 7 minute neintrerupt inversie, acesta fiind timpul recomandat pentru o alungire coloanei, vei face acest lucru fiecare zi, acasa, odata ce vei decide investesti propriul Yoga Swing, pe care poti oricand sectiunea Shop, beneficiind si de discountul de 10% pe care il primesti daca ai un abonament lunar la cursurile de Air Yoga.

 

II) Ai deja propriul tau Yoga Swing acasa

 

Asa cum e normal sa incep, te felicit pentru faptul ca ai ales sa faci aceasta investitie in tine. Asta inseamna ca ai inteles foarte b